Curs de creació i escriptura dramàtica – Iniciació (2023-2024)

 

El teatro es poesía que sale del libro para hacerse humana.
Federico García Lorca

La dramatúrgia és l’art d’escriure peces per a la representació teatral. Essent el Teatre una disciplina de comunicació multi-vehicular per la seva pròpia naturalesa, la creació del text dramàtic ha de concebre’s seguint aquesta mateixa filosofia i atorgant a la paraula escrita una condició plural d’engranatge que existeix enmig d’un conjunt d’eines diverses per a la realització de l’obra desitjada. La dramatúrgia és la tècnica del present, de la versemblança, de la coherència poètica i de l’elegància a l’hora d’emmirallar la societat que representa. És la veu de l’autor però també la dels caràcters ficticis, és la metàfora ancorada en les experiències vivencials que compartim i que estableixen la connexió emocional entre el personatges i el públic. És la condensació de l’absolut universal en les misèries de la nostra quotidianitat.

 

Nivell iniciació

  • Instructor: Marcel Clement
  • Tipus de curs: presencial
  • Dates: 18 de setembre de 2023 – 18 de març de 2024
  • Horari: Dilluns, de 18:30 a 20:30h (48 hores en 24 sessions)
  • Preu: 740€ (20% descompte per a les persones associades a Amics de les Arts i Joventuts Musicals). Es pot pagar en dos terminis.

En aquest curs, l’alumne descobreix la dramatúrgia com a vehicle narratiu amb les seves particularitats i comença a separar-lo de les narratives més predominants com la novel·la o el cine. A través d’exercicis pràctics, anirà afinant la seva veu dramatúrgica, explorant la poètica i estil que li són propis i que caracteritzaran la seva veu teatral.

Punts del temari:
– La llengua parlada: diferències entre narrativa i teatre.
– La veu del personatge: Trobar el to i la versemblança en l’expressió escrita.
– Escriptura quintaessencial: La reducció a l’essència de la necessitat textual.
– El teatre i els seus vehicles: Els diferents canals semiòtics dins la representació escènica.
– La destrucció aristotèlica: La renúncia a la trama, als personatges i a l’estructura d’unitat aristotèlica de temps, espai i acció.
– Actuant els textos: Introducció a la interpretació teatral i a la direcció escènica per entendre el mitjà natural de divulgació del text dramàtic.
– Noves tendències i post-dramatisme: Anàlisi i experimentació amb les noves formes de dramatúrgia.
– Trobant la pròpia veu: Recerca mitjançant els exemples bibliogràfics i l’experimentació del propi gust i estil, desembocant en la comprensió de la identitat dramatúrgica de l’autor.
L’alumne, al final del primer nivell, crearà una peça curta de micro-teatre (15 minuts).

BIBLIOGRAFIA GENERAL RECOMANADA

Antígona, Sòfocles
Macbeth, William Shakespeare
Casa de nines, Henrik Ibsen
Qui a casa torna, Harold Pinter
Ansia, Sarah Kane


 

Us podeu matricular
o trucant al 937 859 231 o presencialment a la secretaria
d’Amics de les Arts i Joventuts Musicals
(de dilluns a divendres, de les 17:00 a les 20:00h
Carrer de Sant Pere, 46, 1r pis).

 

Podeu sol·licitar més informació sobre els cursos escrivint a:

 

Marcel Clement neix a Andorra la Vella. Obté la titulació en solfeig i harmonia al conservatori d’Andorra. Inicia la seva formació com a músic primer amb el clarinet, però finalment es decantà pel piano. La seva carrera com a cantant comença de molt jove amb el Cor Nacional d’Andorra fent gires nacionals i internacionals. És Llicenciat per l’Escola Memory de Teatre Musical l’any 2004 i tres anys més tard pel Col·legi del Teatre de Barcelona. Ha fet cursos d’especialització en Shakespeare i Txèkhov amb Ferran Audí i Raimon Molins. És professor d’interpretació i de cant tant per a nens com per a joves i adults en diferents escoles de Barcelona com Eòlia o l’escola Memory.

Ha treballat amb directors com Joan Font (Comediants), Joan Lluís Bozzo (Dagoll Dagom), Carles Porta o Joaquim Oristrell. Destaquen en la seva carrera professional papers principals a El somni d’una nit d’estiu, 1714: crònica d’un setge o en rol secundari a Scaramouche de Dagoll Dagom.

També ha col·laborat com a adjunt a la direcció amb Pere Arquillué en l’obra Audiència i vernissatge, estrenada en el Festival Grec. Ha treballat també com a regidor a l’espectacle Carmen la Cubana produït al Teatre Delamar d’Amsterdam i a La plaça del diamant, dirigida per Paco Mir. Es llicencia, l’any 2020, en Direcció i Dramatúrgia a ESAD. A més, ha realitzat cursos de dramatúrgia a la sala Beckett. És, també, guanyador, durant dos anys consecutius, de la beca SGAE d’estudis de direcció i dramatúrgia.

Obres estrenades
Compta ja amb dues dramatúrgies estrenades i una tercera programada a la Sala Atrium.
2020 – Jo sóc la Fúria, al Teatre Eòlia
2017 – Només 3 dies: el musical, al Versus teatre, amb direcció de Victòria Boixadera

Experiència docent
Professor d’escriptura a l’Escola de Literatura de Terrassa
Professor d’interpretació a l’aula de teatre de la UB
Professor d’interpretació per a joves al planter d’Eòlia


L’Escola de Literatura de Terrassa compta amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Etiquetes: , ,
Arxiu
Subscriviu-vos al bloc

Introduïu el vostre correu electrònic per subscriure-vos a aquest bloc i rebre notificacions d'entrades noves per correu electrònic.

Activitats
  • Sense activitats
AEC v1.0.4
Etiquetes